Tuesday, December 2, 2014

Bersedia untuk Bekerja?

ASSALAMUALAIKUM :)



Hai, harini  tajuk lain dari yang lain ...
Sedia untuk bekerja bagi lepasan SPM,STPM, Diploma dan Ijazah?
..sebelum mencari pekerjaan,kita tahu ada satu benda penting yang perlu disediakan dan itu adalah


                            'R.E.S.U.M.E'

Ada apa dengan resume?
Dia lebih kurang macam satu tiket yang diperlukan  untuk apply kerja, sama juga bila nak masuk wayang atau nak main roller coaster...resume harus ada jika saya dananda nak mohon kerja swasta atau kerajaan. Tapi ada juga pekerjaan tak pakai resume, contohnya online business. Senang cakap kerja yang tiada pejabat, tak perlu pakai pakaian kerja, tiada masa pergi dan balik, tidak terikat dengan sebarang peraturan disiplin. Contohnya saya baru-baru ini launch online shop dekat facebook ---Anniclothes, jemput semua singgah ya !

Isi kandungan dalam resume yang diperlukan adalah seperti, gambar, pengenalan, objektif, pendidikan, pengalaman bekerja, kemahiran dan rujukan. Itu secara umum. Melalui resume, kita akan dinilai sama ada layak atau tidak memegang jawatan tertentu. Dan inilah yang saya akan sediakan untuk memohon pekerjaan di pejabat. Jadi penulisan resume adalah penting dan teliti untuk memastikan saya dan anda mendapat pekerjaan. Saya harap semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment